"Please mind the gap between the train and the platform"

Den menigen jag hörde mest under veckan. Så nu har jag kommit hem eller jag kom hem igår fast det var klockan 12 på natten så jag hann inte blogga. Jag vet inte vars jag ska börja. Resan har varit, ursäkta ordet så jävla kul. Tänkte att jag skulle ta och skriva lite och berätta om resan. Fösta dagen är inte så himla intressant för vi satt bara på flygplatsen i fler timmar. Vi kom till London kl 9 på kvällen lokal tid och då for vi direkt till hotellet. Vi åkte med en svart taxi. Vårat hotell var litet och mysigt. Den låg brevid Kensington garden och Hyde park. Andra dagen for vi direkt till oxfrod street där vi shoppade. Hittade två linnen, en jeans skjorta och en jeans väst. Vi gjorde som sagt inte så mycket annat än att shoppa. Tredje dagen tog vi en sightseeing buss. Vi åkte till alla kända landmärken bl.a Picadilly circus, Big Ben, Westminster Abbey, Houses of parlament, Tower bridge och London eye. Vi stannde vid Tower of London där vi fikade och sedan gick runt och tittade i den gamla borgen. Det var väldigt häftigt. Fast det häftigaste vi såg enligt mig var Big Ben. Det var den mest fantastiska byggnaden jag någonsin sett. Den fjärde dagen drog vi till Harrod's. Det var sjukt stort så vi hann inte se hela varuhuset, men jag köpte ett par vita converse där. Efter det åt vi lunch i little France. En stadsdel med mycket franska restauranger och affärer. Där köpte jag även min första Vouge tidning. Efter det for vi till Buckingham palace. Vi såg tyvärr inte drottningen, men det var fint ändå. Den femte dagen for vi till Camden Market. Det är en stor marknad som seriöst aldrig tog slut. Köpte ett Iphone skal och en väska. Såklart fick jag näsblod (standard) just när vi gick runt bland alla marknadsstånd. Då fick vi stanna på Starbucks. Efter Camden for vi tillbaka till oxford street och Primark. Där var det väldigt mycket folk och man fick armbåga sig fram. Hittade inget där för jag orkade inte trängas bland alla människor. Det som jag tyckte var kul var att även fast det var mycket folk så var det ingen som knuffades och om någon råkade nudda en så sa dom direkt "oh sorry". Efter Primark och oxford street for vi på en promenad i Hyde Park. Vi gick till Prinssesan Diana's minnes fontän. Där var det många barn som lekte. Det var soligt och varmt och allt kändes härligt. När vi sedan skulle börja bege oss hem så kändes det lite sorgligt. Fast jag vet att det här inte var sista gången jag besöker London.
Fler bilder kommer senare.
 

Kommentarer
Postat av: Aida

Underbar historia Maria!

Svar: Tackar!
None None

2012-07-03 @ 00:28:55

Vad kul att du vill kommentera på min blogg, men kom ihåg inga reklam,"allt bra" eller dumma kommentarer ;) xoxo

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0